PF-ting 2026
- Vandrere (10-15 år)
Påmeldingsfrist: 19. januar 2026
Om arrangementet
Vil du lære mer om sakene som betyr noe for Rogaland KFUK-KFUM-speiderne? Har du lyst til å diskutere, påvirke og engasjere deg i hvordan organisasjonen vår utvikler seg? Da er PF-tinget stedet for deg!
Vi inviterer patruljeførere, patruljeførerassistenter og speidere i ungdomsskolealder til en helg der du får både innsikt, innflytelse og inspirasjon.
Hva du kan lære
På PF-tinget får du et spennende innblikk i hvordan organisasjonen vår faktisk fungerer – og hvordan du selv kan være med på å påvirke den. Du lærer om demokratiske prosesser, hvilke saker som påvirker speiderhverdagen, og får erfaring med å ta ordet, delta i diskusjoner og stå støtt i egne meninger. PF-tinget gir deg praktiske ferdigheter og trygghet i rollen som patruljefører.
Diskusjoner og debatter
Under kretsens PF-ting legger vi stor vekt på gode samtaler, engasjerte diskusjoner og konstruktive debatter om saker som er relevante for både aldersgruppen og organisasjonen som helhet. Du får øve deg i å fremme egne synspunkter, lytte til andre og sammen finne gode løsninger i trygge og lærerike rammer.
Aktiviteter og inspirasjon
I tillegg til læring og debatt byr helgen på varierte aktiviteter som gir deg ideer og inspirasjon til videre arbeid i patruljen. Det blir også rom for mye sosialt, slik at du får muligheten til å bli kjent med speidere fra hele kretsen og bygge nye nettverk.
Har du lyst til å være stab?
PF-ting arrangeres av frivillige speidere over 17 år. Har du lyst til å være en del av staben eller prøve deg som kursleder?
Send sak til PF-ting
Har du noe på hjertet? En sak som PF-ting med myndighet kan gjøre noe med?
Da vil vi høre fra deg og få saken presentert og behandlet!
Dette kan du gjøre hele året, når som helst!Send oss saken, med en bakgrunn og et forslag til vedtak på post@rogalandspeider.no
Stille til valg?
Det skal velges 2 nye PF-delegater og 2 vara PF-delegater. Vi er ser etter engasjerte og motiverte PF-er som ønsker å jobbe for Rogaland KFUK-KFUM-speidernes mål og visjoner.
Kjenner du noen som bør få utfordringen, eller kunne du selv tenke deg å stille til valg?
Detakeravgift og påmelding
Prisen for arrangementet står i boksen med informasjon øverst på siden.
Hva dekker deltakeravgiften?
Deltakeravgiften gjør der mulig for oss å arrangere kurs og samlinger. Den er med på å dekke mat, transport av utstyr, kurslokaler, kursbevis, merker og annet utstyr som blant annet førstehjelpsutstyr og utskrift av kursmateruell.
Du kan høre med speidergruppa eller kretsen din om de kan dekke hele eller deler av deltakeravgiften. Det er også mulig for deg, din foresatt eller speiderlederen din å søke om økonomisk støtte til å delta på arrangementene våre.
Bindende påmelding
Påmeldingen er bindende og betalingsfristen er den samme som påmeldingsfristen. Betal deltakeravgiften til konto 3201.08.95617. Husk å merke innbetalingen med "navnet ditt", "arrangement".
Om du blir syk eller forhindret til å delta på arrangementet kan du melde deg av og få refundert deltakeravgiften frem til påmeldingsfristen. Etter påmeldingsfristen må du ta kontakt med egen forsikringsselskap for å få dekket deltakeravgift. Ta kontakt på post@rogalandspeider.no om du trenger noen form for dokumentasjon fra oss.