Deltakeravgift

Prisen for arrangementet er kr. 1 100 per deltaker. Reise er ikke inkludert i prisen. Hør med din speidergruppe om de kan dekke hele eller deler av deltakeravgiften.

Deltakeravgiften betales til 3201.08.95617. Merk innbetalingen med «navn» og «14+maritim». Vi setter pris på om du betaler så fort som mulig etter at du har fått bekreftet plass.

Deltakeravgiften er med på å dekke transport av utstyr, mat, kurslokaler, kursbevis, merker og annet utstyr som blant annet førstehjelpsutstyr og printing av materiell.

Om du blir syk og blir forhindret fra å delta på arrangementet kan du melde deg av og få refundert deltakeravgiften frem til påmeldingsfristen. Etter påmeldingsfristen må du ta kontakt med egen reiseforsikring for å få dekket reise og deltakeravgift. Ta kontakt på post@rogalandspeider.no om du trenger noen dokumentasjon fra oss.

Deltaker- og utstyrsfond

Økonomien skal ikke være til hinder for å delta på våre aktiviteter. Er du 26 år eller yngre kan du, din foresatte eller din leder sende søknad om å få dekket deltakeravgiften din på dette eller andre arrangementer gjennom deltakerfondet. Les mer om deltakerfondet og send inn søknad her..

Det er også mulig for speiderledere å søke om utstyrspakker fra Speiderbutikken på vegne av speidere i sin gruppe, eller for foresatte å søke om en utstyrspakke for sitt barn. Les mer om utstyrsfondet og send inn søknad.

Frifond-støtte

Frifond gir økonomisk støtte til demokratisk og frivillig aktivitet i lokalsamfunnet i Norge. KFUK-KFUM-speiderne fordeler denne støtten til alle våre lokale grupper, etter retningslinjer fastsatt av landsstyret.

Din speidergruppe kan søke Frifond-støtte til tiltak som gir lokal aktivitet og økt kompetanse for speidere og ledere. Dere kan derfor få dekket deler av kursavgiften på kretsens kurs og arrangementer, og få støtte til reisekostnader.

Du kan lese mer om Frifond, hvilke kurs som støttes og finne søknadsskjema her.