Det må være likt antall spillere på lagene. Laget består av 5 spillere + 1 konge. Laget kan stille med et ubegrenset antall innbyttere. Bytte av spillere kan kun skje under en time-out.

Viktig at lagets innsats i kampene preges av mye smil, godt humør, vilje til å vinne og show.

Formålet med spillet er å eliminere alle motstandernes spillere.  Dette oppnås på følgende måter.

1. Treffe motstanderen ved en DIREKTE ball i høyde fra skuldrene og ned.
  2. Gripe en DIREKTE ball fra en motstander, før den treffer gulvet.

Regler:

• Det spilles med kun en ball.
  • "Stein-saks-papir" bestemmer hvem som starter.
  • Hodet er fritt. Aktiv bruk av heading (bevisst la ballen treffe hodet) fører til advarsel og så utvisning.
  • Kampene spilles i maks 10min. Det laget med flest spillere på banen etter 10min, vinner.
  • Når alle spillere på et lag er tatt kommer kongen ut. Kongen har kun ett liv. Når kongen kommer ut, starter han med ballen.